Europese Commissie publiceert resultaten pilot oproep “Digitale brug tussen cultuur en audiovisuele content”; Ticketing Group gehonoreerd



Ticketing Group uit de Benelux, waar AKA Agency de marketing voor uitvoert, is gehonoreerd met het ADVICE project voor een bedrag van 258.550 euro.

De Europese Commissie heeft de resultaten van de cross-sectorale oproep: "Digitale brug tussen cultuur en audiovisuele content" (EACEA 06-2019) gepubliceerd.

Deze oproep stimuleert innovatie op het gebied van de ontwikkeling en distributie van creatieve content, waarbij cross-sectorale samenwerking en het gebruik van digitale technologieën worden ingezet. De nadruk ligt op een probleemoplossende benadering en aanpak van de uitdagingen waar de Europese culturele en creatieve sector momenteel voor staat. Het verbeteren van de publieks- en gebruikerservaring is daarbij van essentieel belang. Technologie is hierbij een middel om de uitdagingen aan te pakken en geen doel op zich.

In totaal zijn voor 63 projecten een aanvraag ingediend, waaronder zeven uit de Benelux. Acht aanvragen zijn gehonoreerd voor een totaalbedrag van 1.702.855,44 euro. Uit de Benelux is het project ‘Actionable Data: Venue Insights for Cultural Empowerment’ (ADVICE) van coördinator Ticketing Group gehonoreerd voor een bedrag van 258.550 euro.

Met het ADVICE project heeft het consortium als doelstelling om middels digitale technologieën cross-sectorale data-inzichten over publieksgedrag te krijgen. Deze data zal vervolgens gedeeld worden met culturele instellingen ten behoeve van digitale marketing en promotie, om daarmee het publiek een nieuw cultureel aanbod op maat te kunnen bieden. Dit gebeurt door middel van on- en offline training, analyse en onderzoek naar cross-sectoraal publieksgedrag, en rapportage en verspreiding van deze bevindingen naar de culturele en creatieve sector.

Het ADVICE project is opgezet door drie innovatieve organisaties met sterke banden in de Europese audiovisuele sector, te weten Cultuurticket.nl, Beyond Tickets en Paul. Tot het consortium behoren Ticketing Group BV uit Nederland, AKA Agency uit België en Twister Research GmbH uit Duitsland. Ticketing Group is de technische partij die de infrastructuur “inbrengt” met Beyond Tickets en Cultuurticket.nl. AKA Agency is verantwoordelijk voor alle marketing rondom het project en Paul (onderdeel van Twister Research) doet de data-research en heeft de software oplossing voor het betrekken van publiek.

Daarnaast is het Nederlandse We Make VR als partner betrokkken bij het gehonoreerde project Real Hero's van de Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie.




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  06-12-2019

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!




Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over PRpro

Antwerpen
05-08-2020

Deze week belooft warm te worden. Zeer warm. Dit tot groot jolijt van de ‘toerist in eigen land’. Helaas dragen dergelijke hoge temperaturen, in combinatie met het uitblijven van regen, ertoe bij dat ook ons watergebruik de hoogte in schiet. Vandaar dat AquaFlanders, de federatie van de waterbedrijven en rioolbeheerders, oproept om verstandig om te gaan met kraanwater.AquaFlanders...


Meer info

PRpro
Gent
05-08-2020

Oudste Belg, Mariette Bouverne overleed op 3 augustus 2020 in WZC Zilversterre op 111-jarige leeftijd.Oudste Belg, Marietta Joanna Bouverne, geboren op 25 december 1908, is op 111-jarige leeftijd, 7 maanden en 9 dagen op 3 augustus 2020 gestorven in WZC Zilversterre, Gent. Mariette nam de titel ‘oudste Belg’ over van Elisabeth Proost op 25 januari 2020. Dat maakt haar de zesde oudste...


Meer info

PRpro
Brussel
>>
30-07-2020

Virtualshop is een nieuwe (web)applicatie die het mogelijk maakt om zonder het huis te verlaten te winkelen in de favoriete winkels. We zouden het een bemande webshop kunnen noemen.Het principe is super eenvoudig: de klant maakt een afspraak via de digitale agenda van de winkel, op het afgesproken moment komen beiden in contact via hun pc of smartphone in een aparte videoroom. De handelaar kan...


Meer info

PRpro
Brussel
29-07-2020

Geen flexijobbers meer en helft minder jobstudentenIn juni kreeg in Vlaams-Brabant de helft van de vaste horecawerknemers te maken met tijdelijke werkloosheid. Dat is nog altijd een grote groep, maar voor het eerst in maanden wel een daling van het aantal tijdelijk werklozen in de sector. Ook is het aantal jobs in de horeca ten opzichte van de topmaand januari van dit jaar meer dan gehalveerd in...


Meer info

PRpro



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Maas en Kempenland | Antwerpen | VL-Brabant | Limburg | Kempen | Oost-VL | West-VL | Brussel | De Kust |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het