Europese Commissie publiceert resultaten pilot oproep “Digitale brug tussen cultuur en audiovisuele content”; Ticketing Group gehonoreerd



Ticketing Group uit de Benelux, waar AKA Agency de marketing voor uitvoert, is gehonoreerd met het ADVICE project voor een bedrag van 258.550 euro.

De Europese Commissie heeft de resultaten van de cross-sectorale oproep: "Digitale brug tussen cultuur en audiovisuele content" (EACEA 06-2019) gepubliceerd.

Deze oproep stimuleert innovatie op het gebied van de ontwikkeling en distributie van creatieve content, waarbij cross-sectorale samenwerking en het gebruik van digitale technologieën worden ingezet. De nadruk ligt op een probleemoplossende benadering en aanpak van de uitdagingen waar de Europese culturele en creatieve sector momenteel voor staat. Het verbeteren van de publieks- en gebruikerservaring is daarbij van essentieel belang. Technologie is hierbij een middel om de uitdagingen aan te pakken en geen doel op zich.

In totaal zijn voor 63 projecten een aanvraag ingediend, waaronder zeven uit de Benelux. Acht aanvragen zijn gehonoreerd voor een totaalbedrag van 1.702.855,44 euro. Uit de Benelux is het project ‘Actionable Data: Venue Insights for Cultural Empowerment’ (ADVICE) van coördinator Ticketing Group gehonoreerd voor een bedrag van 258.550 euro.

Met het ADVICE project heeft het consortium als doelstelling om middels digitale technologieën cross-sectorale data-inzichten over publieksgedrag te krijgen. Deze data zal vervolgens gedeeld worden met culturele instellingen ten behoeve van digitale marketing en promotie, om daarmee het publiek een nieuw cultureel aanbod op maat te kunnen bieden. Dit gebeurt door middel van on- en offline training, analyse en onderzoek naar cross-sectoraal publieksgedrag, en rapportage en verspreiding van deze bevindingen naar de culturele en creatieve sector.

Het ADVICE project is opgezet door drie innovatieve organisaties met sterke banden in de Europese audiovisuele sector, te weten Cultuurticket.nl, Beyond Tickets en Paul. Tot het consortium behoren Ticketing Group BV uit Nederland, AKA Agency uit België en Twister Research GmbH uit Duitsland. Ticketing Group is de technische partij die de infrastructuur “inbrengt” met Beyond Tickets en Cultuurticket.nl. AKA Agency is verantwoordelijk voor alle marketing rondom het project en Paul (onderdeel van Twister Research) doet de data-research en heeft de software oplossing voor het betrekken van publiek.

Daarnaast is het Nederlandse We Make VR als partner betrokkken bij het gehonoreerde project Real Hero's van de Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie.




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  06-12-2019

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!




Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over PRpro

Brussel
19-01-2020

Op twee jaar tijd besparen 7,5% meer startende vennootschappen 1.000 euro aan sociale bijdrageVandaag betaalt 30% van de vennootschappen jonger dan drie jaar in België geen sociale bijdrage. Dat percentage is de laatste twee jaar alleen maar gestegen: van ruim 1 op de 5 startende vennootschappen in 2017 die vrijgesteld waren van sociale bijdragen, was dat in 2018 al 1 op de 4 en in 2019 liep...


Meer info

PRpro
Mechelen
16-01-2020

Belgische start-up ‘Belgian Bicycle Group’ stelt de veiligheid van fietsers centraal en lanceert een unieke e-fiets met geïntegreerde 360° fietsverlichting.Volgens een onderzoek van het Vias Institute zijn 57% van de ongevallen met de fietser “langs opzij”*. Veloské wil daarom het aantal ongelukken met fietser verminderen door een verbeterde zichtbaarheid...


Meer info

PRpro
Brussel
16-01-2020

Als je vaak kookt, weet je het wel: de ene olie is de andere niet. Maar waarvoor gebruik je nu weer welke variant? Vandemoortele to the rescue. Zij lanceren namelijk twee nieuwe culinaire oliën: olieblend 5 oliën voor koude bereidingen en olieblend 3 oliën voor warme bereidingen. Zo heb je meteen al het nodige in huis. Beide zijn heerlijke blends met elk een unieke samenstelling,...


Meer info

PRpro
Brussel
16-01-2020

Barry Callebaut, DAF Trucks, Heyaru Engineering, Hologic en International Car Operators (ICO) zijn de vijf genomineerden voor de Foreign Investment of the Year Trophy 2020. Met deze trofee richt het Vlaamse agentschap voor internationaal ondernemen de schijnwerpers op buitenlandse bedrijven met investeringsprojecten in Vlaanderen. De winnaar wordt verkozen tijdens het Foreign Investment...


Meer info

PRpro



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Antwerpen | Limburg | Kempen | Vlaams Brabant | Oost VL | West VL | Brussel | Kust | Maasland |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het