Wanneer   :  



Designmarathon voor en door Brussel keert terug



Communicatieprofessionals doneren hun tijd en expertise aan Brusselse social profits. Dat is het basisidee van Make a Mark. Het doel is eenvoudig: organisaties steunen die zich dagelijks inzetten voor een beter Brussel.

Voor het 2de jaar op rij bundelt initiatiefneemster Gwen Dubois de krachten met Muntpunt en Beursschouwburg. Samen organiseren ze op 7 maart de designmarathon Make a Mark: 12 uur lang gaan experten aan de slag met communicatievragen van verschillende organisaties en verenigingen. Dat kan gaan van een nieuw logo ontwerpen, over een promovideo, tot het uittekenen van een webapp en zo veel meer.

Organisaties of makers die willen meedoen, kunnen zich vanaf vandaag inschrijven via letsmakeamark.org.


“Samen van Brussel een mooiere plek maken”

“Het zijn geen makkelijke tijden voor social profits. Reden te meer om Make a Mark terug naar Brussel te halen”, klinkt het bij initiatiefneemster Gwen Dubois. “Onze gedeelde liefde voor Brussel brengt ons samen, en voor die liefde sparen we kosten noch moeite. Zo kunnen organisaties een beroep doen op communicatietalenten die vaak buiten hun bereik liggen. Op die manier willen we mensen die zich elke dag opnieuw belangeloos inzetten voor een beter Brussel een hart onder de riem steken en helpen bij het waarmaken van hun ambities.”


Van de States naar Brussel

Het concept Make a Mark kwam verleden jaar al overgewaaid van de States naar Brussel. 50 makers en communicatie-experten hielpen tijdens de vorige editie 14 organisaties die zich inzetten voor Brussel.

Eén van die organisaties was Zwanger in Brussel. Zij blikken alvast tevreden terug: “Wij waren op zoek naar een manier om opgemerkt te worden, maar als vroedvrouwen hebben wij geen ervaring met marketing. Het was bijzonder fijn om met professionals samen te werken die naar ons luisterden en met een frisse blik keken naar onze job. Het resultaat is een kleurrijk krantje dat je kan vinden in de stad!”


Hoe deelnemen?

Elke Brusselse socialprofitorganisatie kan zich inschrijven. Enige voorwaarde is dat zij een concrete communicatievraag formuleren voor de experten. Ook communicatieprofessionals en makers allerhande, gaande van illustratoren en copywriters tot fotografen en andere creatievelingen, kunnen zich vrij kandidaat stellen. Inschrijvingen verlopen via letsmakeamark.org.

10 januari is de deadline voor de inschrijvingen. Daarna worden een aantal organisaties en makers geselecteerd en aan elkaar gekoppeld op basis van de ingediende communicatievragen en de aangediende talenten.

Op 7 maart gaan de makers aan de slag. Diezelfde avond nog presenteren ze hun resultaten aan de Brusselse organisaties.

 

Timing en locatie

december 2019 - januari 2020 : Inschrijvingen (deadline 10 januari)
januari - februari 2020: Selecties & briefing teams
7 maart 2020: Make-a-thon (overdag, Muntpunt), voorstelling projecten (’s avonds, Beursschouwburg)



Meer info

letsmakeamark.org




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  03-12-2019

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!




Wil je gratis een cultuur- of vrijetijdsactiviteit plaatsen?
 



Meer nieuws over PRpro

Brussel
20-01-2021

Het Rekenhof onderzocht de effectiviteit van de individuele beroepsopleiding (IBO), een maatregel waarmee de Vlaamse Regering al enkele decennia werkzoekenden wil activeren, hun competenties versterken, knelpuntvacatures wil invullen en kansengroepen evenredig tewerkstellen. De audit richtte zich op de werkzoekenden die in 2015 een IBO volgden. Het Rekenhof volgde tot eind 2017 hun tewerkstelling...


Meer info

PRpro
Diest
20-01-2021

De covid-19 vaccins voor de zorgverleners laten langer op zich wachten, maar de eerste AZ Diest medewerkers konden zich alvast vandaag laten vaccineren in woonzorgcentrum campus Ezeldijk in Diest.Dankzij een optimale samenwerking met de eerstelijnszorg mochten al enkele AZ Diest medewerkers van de primaire doelgroepen (medewerkers die actief zijn op de COVID-19 afdelingen, intensieve zorg en...


Meer info

PRpro
Zonder gemeente
19-01-2021

De Europese leider in vriesverse groenten, kruiden en fruit vernieuwt Raad van Bestuur.Per 1 februari 2021 treden Jan Vander Stichele en Conny Vandendriessche toe tot de Raad van Bestuur van Ardo. Zij vervoegen daarmee Stefaan Decraene - excom lid van BNP Paribas - en Jules Noten – tot voor kort CEO van Vandemoortele NV - als onafhankelijke bestuurders.Conny Vandendriessche is een...


Meer info

PRpro
Brussel
19-01-2021

Ask Q is een nieuwe innovatieve onderneming die zal opereren als verlengstuk van in-house juridische teams. Dit nieuwe kantoor biedt volledig op maat afgestemde managed services en detacheringen, op lange termijn of ad hoc. Meerdere topadvocaten gingen akkoord om in de eerstkomende weken mee aan boord te stappen. Voor zijn toekomstige groei zal Ask Q weldra bijkomend uitzonderlijk juridisch...


Meer info

PRpro



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Maas en Kempenland | Antwerpen | VL-Brabant | Limburg | Kempen | Oost-VL | West-VL | Brussel | De Kust |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het