Slecht werkende Track & Trace grootste ergernis bij pakketbezorging



Een slecht werkende of onduidelijke Track & Trace-optie is de grootste ergernis van consumenten als het gaat om de bezorging van pakketten. Daarna volgt het niet later terugkomen van de pakketbezorger als de consument niet thuis is. Dit blijkt uit onderzoek onder 503 Vlamingen, uitgevoerd in opdracht van Descartes, marktleider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek.

De irritaties hebben niet alleen te maken met de bezorging van het pakket zelf. Opvallend is namelijk dat één op de tien zich eraan ergert als de pakketbezorger de motor van zijn busje laat draaien terwijl hij aan de deur staat. Overigens ondervinden niet alle Vlamingen ergernissen rondom pakketbezorging; ruim een kwart (27%) is namelijk tevreden.

Tijdslot belangrijk bij pakketbezorging
Aan de consumenten is ook gevraagd waar zij zich het meest aan ergeren als het gaat over tijd en kosten rondom het bezorgen van online bestellingen. Dat de bezorgkosten hoger zijn dan verwacht, staat met 17 procent op nummer één. Op de tweede plaats ergeren Vlamingen zich als de pakketbezorger niet binnen het afgesproken tijdslot komt (16%). Daarnaast vindt 14 procent het vervelend als het vooraf medegedeelde tijdslot veel te breed is. Driekwart van de consumenten heeft dan ook behoefte aan meer gedetailleerde Track & Trace-mogelijkheden, zodat ze via GPS exact kunnen zien waar het pakket is en wanneer het aankomt.

“Er is tegenwoordig veel mogelijk op het gebied van Track & Trace”, vertelt Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes. “Door consumenten goed en real time inzicht te geven in het bezorgproces, kunnen organisaties de klanttevredenheid een flinke boost geven. Consumenten worden steeds veeleisender en verwachten ook dat bedrijven hen real time inzicht geven. Daarom is het belangrijk dat bedrijven hier volledig op inzetten. Goede software is onmisbaar om aan deze eisen te voldoen. Met de juiste toepassingen kunnen consumenten bijvoorbeeld zelf een tijdslot kiezen voor de bezorging en hebben zo meer grip op het bezorgproces. Hierin investeren loont de moeite en levert uiteindelijk meer orders en een terugkerende klant op.”




Artikel geplaatst n.a.v. bron:
 
Op:  03-10-2019

Artikel ongepast?

Dit artikel is ongepast

Gelieve ons te laten weten waarom u dit artikel ongepast acht.

Gelieve je eerst aan te melden.
Registreren en berichten schrijven is gratis.


Registreer hier! Aanmelden!
Project: Open ondernemerschap!

Wens je meer visibiliteit, meer leads naar je onderneming of product?
Gebruik dan onze voordelige bedrijfspagina en wordt door duizenden bezoekers online gevonden!





Wil je gratis ondernemersnieuws plaatsen?
 



Meer nieuws over PRpro

Antwerpen
02-07-2020

Dubbel zoveel zelfstandigen kopen studiejaren af sinds vereenvoudiging van de procedureSinds de vereenvoudiging van de afkoopprocedure kopen dubbel zoveel zelfstandigen één of meerdere studiejaren af. In 2020 waren er, ondanks de coronacrisis, eind mei al meer goedgekeurde dossiers dan in dezelfde periode het jaar voordien. Het stijgende succes is toe te schrijven aan de...


Meer info

PRpro
Brussel
02-07-2020

Galeria Inno, een van de sterkste Belgische merken en een uniek warenhuis, zal komend voorjaar 2021 een online marketplace lanceren die haar aanbod van producten en diensten sterk zal uitbreiden. Met 16 uitstekende locaties in alle grote steden en vruchtbare partnerships met meer dan 800 topmerken heeft Galeria Inno een uitstekende basis om een innovatieve online en offline beleving aan te...


Meer info

PRpro
Brussel
30-06-2020

We kunnen opnieuw op pad! De groene bussen van flibco.com leggen vanaf 1 juli 2020 opnieuw hun vertrouwde traject af tussen de luchthaven van Charleroi en het centrum van Brussel.Met de heropstart van de gedeelde shuttleservice Door2Gate vanaf 16 juni en van de shuttlebussen op 1 juli wil flibco.com passagiers helpen de lockdown achter zich te laten en opnieuw te genieten van reizen! Nieuwe...


Meer info

PRpro
Brussel
28-06-2020

Ernstige complicaties door Covid-19 komen voor al voor bij mensen met een inactieve levensstijl. Zij zijn het meest kwetsbaar. Dit gebrek aan lichamelijke activiteit is eveneens oorzaak is van ziekten zoals diabetes type 2, obesitas en hart- en vaatziekten. Daaraan overlijden jaarlijks wereldwijd 5.3 miljoen mensen. Door corona staat de teller bijna op 500.000. Wie te weinig beweegt is extra...


Meer info

PRpro



Advertenties



Klik hier voor het nieuws uit
Maas en Kempenland | Antwerpen | VL-Brabant | Limburg | Kempen | Oost-VL | West-VL | Brussel | De Kust |

Media Partners

X
Geen vervelende pop-up meer?
Geen probleem meld je gewoon aan, de digitale krant is gratis.
Bovendien kan je ook zelf artikels plaatsen.
inVlaanderen.be gebruikt cookies en verzamelt gegevens om de gebruikersnelheid te kunnen verbeteren. Meer info: https://www.invlaanderen.be/pagina/privacy

Ok, ik snap het